hannapannapersson

Examensarbete

Kategori: Allmänt

Jag har under morgonen skrivit mitt första vacklande försök till ett examensarbete. Jag ska skriva om katters naturliga beteende och hur man ska bemöta och hantera katter på bästa sätt ute på kliniker. Jag har idag skrivit ca 5 meningar och jag är helt slut! Herregud och arbetet ska bli mellan 20-30 sidor. Hur ska detta gå? Min hjärna har blivit så lat efter 8 månaders "semester" (läs praktik och sommarjobb) från skolan. Den kan inte koncentrera sig under längre perioder utan att bli galen. Men jag räknade just ut att om jag skriver 5 meningar varje dag tills vi ska lämna in arbetet så kommer jag upp i ca 40 sidor! Inte illa, nu känns allt genast mycket bättre! Och så är det ju intressant också. Idag lärde jag mig tex att man i Egypten använde katter till fiskning och att jaga och apportera vilda fåglar! Så häftigt. Jag undrar om jag kan lära mina katter att apportera en liten träbock...Värt ett försök.

Sigrid min söta fokuserade hopphäst som by the way nu regelbundet använder sin handukskattlåda!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: