hannapannapersson

Skola på måndag!

Kategori: Allmänt

Nu är hästpraktiken över. Hade samtal med huvudhandledaren igår och fick jättebra omdöme så det var kul. Däremot tyckte hon att jag var lite för orädd...Egentligen är jag inte det, jag har stor respekt för hästar och vad som kan hända. Problemet är bara att när nåt händer väldigt snabbt och jag inte hinner tänka utan handlar impulsivt då beter jag mig ganska vårdslöst. Som tex när jag var inne i en box och hästen helt plötsligt rymmer ut då får jag panik och tar tag i hästens svans (det enda jag får tag på...) och hänger efter. Där hade hästen kunnat göra mig riktigt illa. Eller när jag skulle ge en häst medicin i munnen och jag håller i grimman när hästen bestämmer sig för att den fått nog och börjar snurra runt i boxen då blir jag sur och vägrar släppa hästen utan försöker få still på den men snubblar och ramlar i boxen med den lite sura hästen, inte så bra...Så det är nog tur att jag inte ska jobba med hästar. Däremot tror jag att jag kommer sakna att träffa hästar varje dag, för de är ju extremt mysiga och speciella. På måndag börjar skolan igen och det ska bli jättekul, dels att få träffa alla och sen att få börja läsa igen! Vi ska börja med endokronologi så det ska bli intressant.
Sigrid har inte vågat gå ut på ett tag nu, antagligen pågrund av att Vera och Ellie kommer in tidigare på kvällen eftersom det har börjat bli så kallt. Så idag tvingade jag ut henne lite. Först stog hon mest vid dörren och jamade men sen sprang hon efter Vera en runda runt huset men sen fick det vara nog sa hon så då gick vi in igen. Jag längtar efter min stuga med kattlucka och skogstomt! Fast katterna kommer få följa med mig upp till Anneli över jullovet så då får Sigrid lite ordentlig utevistelse hon med. Jag kommer vara i Sthlm i nästan 2 veckor och ska jobba lite på Albano. Det ska bli kul!

Sötisen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: