hannapannapersson

Hjälpsam samarit?

Kategori: Allmänt

Hade idag lite bråttom till ett läkarbesök och eftersom trottoaren jag cyklade på var upptagen av nån stor maskin så fick jag i full fart åka av trottoarkanten som var ganska hög så cykeln dunkade till ganska ordentligt. Vilket ledde till att kedjan hoppade av vilket jag inte fattade först utan fortsatte trampa. Inte bra eftersom jag då dessutom hakade upp kedjan på sig själv om ni förstår vad jag menar...Så jag hoppar av cykeln och står och försöker lossa kedjan och svär för mig själv. Då kommer en man fram som jobbade med nåt trafikbygge brevid och hjälper mig. Det är ju jättesnällt! och jag var självklart jätte tacksam över att nån vill hjälpa till. Men samtidigt var det så konstigt. Jag stog ju och höll på med kedjan, det var ju inte så att jag inte visste vad det var jag skulle göra. Och han frågade inte ens om jag ville ha hjälp han liksom bara tog över...Jag vet inte om jag är paranoid men det kändes verkligen som att han tänkte stackars lilla tjej hon har ju ingen koll här kommer jag en "riktig man" och fixar det här. Det gick ju inte så lätt för honom heller så jag hade ju klarat det där minst lika bra, det är jag säker på. Men det är lite svårt att säga detta till nån som bara liksom tar cykeln ifrån en...Är det fortfarande så att tjejer inte anses klara av saker som involverar lite mek och smutsa ner sig???

Kommentarer


Kommentera inlägget här: