hannapannapersson

Regn, regn, regn...

Kategori: Allmänt

Ja så är man åter i det extremt regniga Skara! Hade glömt hur mycket det regnar här. Kollade just upp statistiken och i Västra Götaland är den genomsnittliga nederbörden 500-1000mm/år jämfört med Stockholm som har 450-650mm/år! Snacka om skillnad. Så ni förstår att det är extremt mycket mer än vad jag är van vid. Mina katter har visst bestämt sig för att ha en massa problem för sig. Sigrid hade visserligen ingen urinvägsinfektion, avbokade veterinärbesöket för hon slutade gå på lådan sådär mycket men lämnade in ett urinprov som inte visade några bakterier så det var ju skönt. Däremot upptäckte jag häromdan att hon hade sår precis vid båda öronen som om hon hade kliat sig mycket, kollade öronen och mycket riktigt var det massa brunt sekret där. Suck. Rengjorde och hoppades att det bara skulle vara smuts och räcka med en rengöring men nej, nej det bruna gucket kom tillbaka så nu kör vi en kur med regelbunden rengöring till Sigrids lycka...så får vi se om det hjälper eller om vi måste ha antibiotika för att komma tillrätta med problemet. Katterna har ju även blivit avmaskade och mycket riktigt så dröste det ut spolmaskar i bajset sen. Det är så mysigt att ha katt!

Kommentarer

  • Jessica från klassen säger:

    Hejsan! Hoppas att du har kul på praktiken i Skara, själv har jag precis börjat på Blå Stjärnan i Borås och stormtrivs!! =)

    Brungeggiga öron verkar vara "på modet", min katt Morgan hade också en massa gegga i öronen och jag lämnade ett utstryk till labbet. Inga öronskabb, men däremot rikligt med Malassezia, jästsvamp. Så nu får han Surolan i tio dagar så får vi hoppas att det ger med sig... Fast han hatar mig lite just nu.. =)

    2008-09-06 | 13:05:57
    Bloggadress: http://sweetpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här: