hannapannapersson

Världens modigaste Sigrid!

Kategori: Allmänt

Ok nåt helt underbart hände just. Jag skulle hämta in Ellie & Vera och lämnar dörren till lägenheten öppen som vanligt om Sigrid skulle få för sig att hänga med ut, vilket hon inte vågat göra hittills. Hon går ner en våning men där brukar gränsen gå...Men ikväll följde hon med mig hela vägen ner (3 våningar) till utgången och gick ut! Sen gick hon bara 5m och stog en stund, sen kom det några gående en bit bort och då vart hon rädd och sprang in igen men ändå! det är en början! Min modiga lilla tjej! Hennes öron är en annan historia som inte tycks vilja avslutas...blir tyvärr inte bättre så det blir nog ett besök till veterinären i alla fall...Hon har ont och tycker inte det är kul när jag rengör hennes öron. Idag fick hon faktiskt slicka upp resterna av glass på paketet som belöning för att hon ändå sköter sig så bra under våra öronsessioner, se bild. Och såna grejer får dem aldrig av mig...Jag fick bananasplit som belöning att jag varit duktig och tränat 3 ggr senaste veckan och inte ätit nån choklad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: