hannapannapersson

Nygammal avdelning

Kategori: Allmänt

I sommar har jag jobbat på vårdavdelningen på Albano där jag trivts jättebra! Den här veckan ska jag däremot vara på polikliniken (där patienter har bokade tider och man även tar emot akutpatienter). Jag hade glömt bort hur otillräcklig jag känner mig där...Igår efter jobbet kände jag mig helt värdelös. Det som prioriteras på polikliniken är att man är snabb. Allt som jag prioriterar som bra kontakt med djurägare, ta sig tid med djuren, vara engagerad och veta vad det är man gör går bort. Det finns inte tid. Det är så jävla tråkigt! Eftersom jag är ny inom yrket går inte allting supersnabbt och djurägare har så mycket frågor och jag kan inte ens svara på hälften...Självklart kom migrän som ett brev på posten igårkväll. På hemvägen var Pirko riktigt jobbig, lysnade inte alls. Antagligen för att jag hade noll motivation att vara tydlig med henne. Vilket fick mig att känna som om jag är världens sämsta hundägare. När jag hamnar i såna här perioder har jag så svårt att vara positiv och komma ur denna onda cirkel. Det blir bara självömkande och självömkande. Det är så tröttsamt. Förhoppningsvis är detta bara en tillfällig svacka som snart går över...

En fin bild för att lätta upp detta tunga inlägg...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: