hannapannapersson

Tiden springer iväg

Kategori: Allmänt

Ja här knallar allt på i snabb fart. Pirko väger nu dubbelt så mycket som när jag hämtade hem henne! Helt galet. Vi jobbar på kontakt med mycket störningar. Det går bra, men lekande barn och roliga hundar är svåra att motstå! 
Vi kör även mycket klickerträning. Hon tycker det är skitkul! Ofta får hon sin mat genom att jag klickar in något beteende. Hon är jätteduktig!
En frustrerande grej är att Pirko hittar så mycket grejer ute! Man blir helt förundrad över saker folk slänger i naturen... Pirko har hittat en hel kassler, märgben, mackor, kakor, blöjor ja listan kan göras lång...Men det värsta av allt är att hon älskar människobajs! Och hittar hon nåt så här smarrigt då sticker hon all världens väg med det annars kommer ju matte sno det. Suck vet inte riktigt hur jag ska lösa detta problem eftersom jag oftast inte kan komma ikapp min lilla galning...
På dagens morgonpromenad hittade Pirko en död rutten fiskmås (tror jag). Den skulle hon självklart rulla sig i för det luktar ju så gott... Hon verkligen stank! så det vart bad när vi kom hem. Kan man se mer ynklig ut än såhär:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: