hannapannapersson

Fredag den trettonde!

Kategori: Allmänt

Ta det försiktigt ute i världen idag vänner! Man vet aldrig vad som händer på fredagen den trettonde...
Igår hade vi en självinsiktsdag på schemat. Vi skulle få veta vilken typ av person vi är genom ett system kallat SDI som är ett instrument för kartläggning av individers styrkor. Visade sig att jag är en Navperson som är flexibel i grupper och har lätt för att anpassa sig till nya situationer. Men jag hade dragning åt Stödjande-Försiktig hållet som är en blandning av att vilja hjälpa/vårda andra och en analyserande självständig person. Stämde ganska bra med vad jag trodde att jag skulle hamna faktiskt. Det roliga va att det var en stor majoritet av klassen som hamnade inom samma grupp men inte i den vårdande gruppen som jag skulle ha tänkt mig när man tänker på vårt yrkesval utan i den analyserande självständiga gruppen...Kanske har att göra med att vi gillar att studera inte vet jag...Intressant dag var det i alla fall. Efter skolan drog jag, Annika, Therese, Philippa och vovvarna till skogs på en nästan 2 timmars promenad med väldigt krånglig terräng. Det var roligt och fint. Det är massa snö i Skara för tillfället så det gäller att njuta! Nu börjar en veckas självstudier med x-jobbet sen ska vi vara färdiga att lämna in första utkastet av arbetet...gulp jag hoppas jag hinner i tid.
Lite kort från skogen, tyvärr lite mörka...

Tifflan i full fart!

Paddy i snön!

Tifflan och Paddan busar!

Detta träd såg vi precis brevid ån i skogen. Kan det vara bävrar måntro?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: