hannapannapersson

Beteende och strul

Kategori: Allmänt

Startade dagen med att vakna alldelles för sent, halv elva! Aaargh hade glömt ställa klockan. Bestämde i alla fall att det var dags att ta itu med min kamera som varit trasig i 2 veckor nu. Först ägnade jag en evighet åt att leta efter mitt kvitto på den, vilket jag inte gjorde. Sen kunde jag inte ens komma ihåg vart jag köpt den. Suck! Tillslut hittade jag företaget på mitt kontoutdrag. Det är ju inte varje dag som man köper nåt för 14 000kr ;-) Ringer dem och det var inget problem att få kvittot i efterhand. Skönt! Ringer då Canon som kopplar mig vidare hit och dit med massa väntetider. 1h senare är det i alla fall bestämt att jag ska skicka in kameran till ett service center i Göteborg. Går till posten och fixar med det. När jag går därifrån ser jag på mitt kvitto på leveransen att de bara ersätter 5 000kr om de skulle ha bort mitt rekomenderade paket! Så dem får fan inte slarva bort min kamera nu för då kommer jag döööö!
Har suttit resten av dagen med mitt katt beteende arbete som är mycket intressant men jobbigt att skriva. Fick dessutom lite live action katt beteende också. Var ute och såg en katt jag inte kände igen och så kom Vera fram och hälsade på mig och fick syn på den andra katten. Hon gick långsamt mot den med krökt rygg, världens största svans och öronen uppåtriktade och stirrade rakt på katten. Det här är ganska kaxigt måste jag säga, men den andra katten satt bara och hukade sig utan att röra sig så Vera kände sig väl självsäker på att hon kunde ta den här kissen lätt som en plätt. Men när det är 1m kvar vågar inte Vera gå närmare så tillslut sitter de och bara stirrar på varandra. I en evighet! Men så kommer nån gående som skrämmer den andra katten som springer iväg och Vera flyger efter som en galning och så hör man Aaaeeeiiaaaaaa (ja ni vet sådär kattslagsmålskrik) borta nånstans på nån av tomterna brevid. Så jag vet inte vem som vann, men jag gissar på Vera med tanke på hennes självsäkra stil. Undrar hur mina katters revir ser ut och i vilken rang de är bland katterna häromkring. Man önskar verkligen att de kunde berätta allt de har för sig när de är ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: