hannapannapersson

Lita på sig själv kanske?!

Kategori: Allmänt

Jag blir så trött! Sigrid hade ordentligt med öronskabb i höstas/vintras, fick behandling men hade fortfarande örongegg i julas. Så då tog jag med mig lite gegg till Albano när jag ändå skulle jobba där och kollade i mikroskop. Såg inga öronskabb alls, visst jag är inte veterinär, men öronskabb är inte direkt svåra att identifiera. Pratade med en av veterinärerna där som inte tyckte att det var möjligt att det bara skulle vara vanligt gegg eller rester från öronskabben. Fick känslan av att hon inte litade på mina öronskabbsidentifierandetalanger...Hm. Hon gav mig i alla fall rådet att köra en 7 dagars kur med öronrengöring varje dag. Till Sigrids förtjusning  not! Men gegget vägrade ta slut så nu bokade jag tid hos veterinären. Men hon hittade inte heller öronskabb när hon tittade i mikroskop och hon tittade med otoskop ner i Sigrids öron och sa att det inte fanns några tecken på att det skulle vara någon slags inflammation. Hon trodde att eftersom Sigrid hade haft så mycket öronskabb innan så vart de celler som producerar vax irriterade och producerar mer än vanligt och jag har inte direkt gjort saken bättre av att hålla på och rengöra hela tiden... Så nu får jag inte röra Sigrids öron så hoppas jag på att allt återgår till det normala...Känns så trist bara att jag inte litade på mig själv från början utan fick istället punga ut med 400 spänn på detta!
En underbar grej är dock att min kamera kom tillbaks lagad idag! Så nu kan jag fota fina bilder igen! Yippie!

Vad vill du vi sover ju och har det mysigt här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: