hannapannapersson

Borta och ensam hemma

Kategori: Allmänt

Igår efter jobbet följde Pirko och jag med Annika hem för att se hur hon bor nu. Jag blev väldigt avis kan jag säga. Stugan är jättefin. Modern men ändå lantlig och precis i lagom storlek! Skog inpå knuten ojojoj. Så vill jag också bo! Pirko fick träffa Annikas hund Tyra som hon verkligen gillade och ville busa med hela tiden. Tyra, en dam på 9 år, hade däremot ingen lust att busa med en galen valp. Då fick vi bevittna Pirkos enorma envishet, hon gav verkligen inte upp! Stackars Tyra tyckte nog det var skönt när hon slapp jobbiga valpen...Vi sov över hos Annika och eftersom jag är ledig idag så åkte vi hem på morgonen. Efter lite extra sömn (var tvugna att gå upp halv 6 för att få skjuts med Annika) gick vi ut på en promenad längs vattnet. Vi koppeltränade, badade (fötter och tassar), busade med kampleksak och passade på att fortsätta lära in "loss" och "hämta" under buset. När vi kom hem var Pirko väldigt trött! 
Då passade jag på att gå och handla. Har bara lämnat Pirko ensam några gånger. Bara i 5, 10 eller 15 min. En av gångerna kom jag tillbaka till en skällande hund. Inte bra...Men nu när hon var så trött är det ju perfekt att passa på. Hon gick och la sig och jag gick iväg. Stog och lyssnade i brevinkastet och hon gick upp och gnällde till några gånger sen hörde jag hur hon  gick och la sig igen. Perfekt. Var borta i 30 min. När jag kom tillbaka hörde jag inte ett ljud. Kom in och hon ligger ner, tittar upp på mig och fortsätter sen sova. Perfekt! Jag blir så lycklig!

Kom igen då, busa med mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: