hannapannapersson

Nytt revir

Kategori: Allmänt

Katterna tog faktiskt längre tid på sig att slappna av i nya lägenheten än vad de brukar. Varenda litet ljud reagerade de på under första veckan. Men nu har de blivit mer avslappnade och verkar trivas i lägenheten! Vera visade inte att hon ville ut förrens i måndags då hon ställde sig vid ytterdörren och jamade sitt "jag-vill-uuuuuuut" läte. Så då gick vi ut på en promenad. Elliott ville också med tills jag öppnade dörren ut i porten...då kom hon på att det ju var "fel" port och jätteläskigt! Så Vera och jag gick ensamma. Jag blir så stolt över min fina Vera. Hon hade svansen upp hela promenaden (vilket betyder "jag är avslappnad och lugn" på kattspråk) även om hon burrade upp den vid några tillfällen (vilket betyder "jag är lite rädd så jag gör mig så stor som möjligt så ingen vågar ge sig på mig" på kattspråk). Efter nån halvtimmes utforskning av området med strykmarkeringar på alla träd och utstående ytor vi mötte (vilket betyder "jag lämnar min doft så alla förstår att det här är mitt revir och dessutom känner jag mig trygg när det luktar av mig själv" på kattspråk) så bestämde sig Vera för att det var dags att ligga i gräset och sola! Medans hon låg och myste passade jag på att plocka lite mumsigt gräs till Sigrid och Elliott, hittade även några stora fågelfjädrar som är den perfekta kattleksaken och alldelles gratis också! Efter en kvarts solande fick jag nog och drog med mig Vera hemåt. Igår var vi ute på en promenad till och inatt fick hon vara ute själv vilket funkade utmärkt! Hoppas Elliott vågar sig ut snart också!

Mums med nyplockat gräs!

Min fina Vera på balkongen

Kommentarer

  • Karro och King :) säger:

    Vilken jättevacker bild, den nedre. Den övre är såklart oxå fin :) Va mysigt att du går ut på promenader med katterna, det gör jag alldeles för sällan men det blir iaf fler ggr nu när sommarvädret kommer :)

    2009-06-10 | 14:13:02
    Bloggadress: http://www.karroochking.se

Kommentera inlägget här: