hannapannapersson

2011-02-02

Kategori: Allmänt

Februari och jag börjar bli trött på vintern. För nu visar den verkligen sin sämsta sida. Isigt och slask överallt. Träningen har hamnat lite på is den också. Går inte att träna utomhus, alldelles för halt! Har tänkt att jag ska börja träna lite inomhus på jobbet för där finns utrymme. Häromveckan fick Pirko köra budföring i jobbets korridorer. Det tyckte hon var jättekul :-) Ska försöka bli bättre på att utnyttja mina kolleger så att vi får mer regelbunden träning på detta moment. Jag måste verkligen strukturera upp våra träningar mera nu om vi någonsin ska våga oss ut på tävlingsbanan. Ska bli mycket fokus på uthållighet! Ska börja kedja moment mer och använda mig av externa belöningar. Blir lätt att jag slarvtränar och då kommer man faktiskt ingenvart!

Avslutar med en gullig bild på Vera och Pirko. Lika som bär! :-)

Kommentarer

  • Helen och Tellus säger:

    Kul med en uppdatering igen. Skönt att ha nånstans att träna inomhus. Jag har bara köket och det är inte stort...

    Oftast är inte hundarna med på jobbet ens när de kan längre. Märker att det blir för jobbigt för Solex att ligga i bilen när det är kallt, även om jag har kupévärmare på. När de är med kan jag träna i garaget, men det är inte tillräckligt stort för budföring eller ens framförgående. Däremot är det bra till fotgående och att lära sig att plocka spårpinnar.

    Ha det så gott och håll tummarna för att snön försvinner snart.

    2011-02-02 | 20:48:24

Kommentera inlägget här: