hannapannapersson

2011-01-06

Kategori: Allmänt

Idag var jag och Pirko på Husdjursmässan i Kista. Väldigt bra miljöträning för henne! Vi mötte kaniner, illrar, hästar, kossor, får, hundar och katter. Man märkte att hon blev trött i huvet av alla intryck!
Tog inte med mig kameran men kan bjuda på lite bilder från nyårshelgen då vi begav oss till Trosa


Buscollien!


Lass & Pascale är väldigt sööööta


Promenad på nyårsdagen i väldigt djup snö!


Det fastnade hur mycket snö som helst på stackars Pascale


Hundarna kämpar sig fram i snön


Vi åkte även iväg till Agdala för att valla. Här Lass på fåren


Bowie jobbar


Skulle inte va helt fel att få in lite sån här intensitet i lydnaden :-)

Jaja vi hade en lugn härlig helg i Trosa och nu är det ett nytt år. Jag tror egentligen inte på nyårslöften men jag har lovat mig själv att jag ska försöka strukturera upp vår lydnadsträning lite mer detta år. Jag har en tendens att nöta ut mina favvomoment...Förhoppningsvis ska jag även tävla åtminstone Lydnadsklass 1 i år. Om jag vågar ge mig på appellklass spår i höst får vi se...


Kommentarer

  • Maria o Assa säger:

    Klart du vågar appellen, kom till Nynäs så kan Assa och jag hejja på, om det inte är i maj, då provar vi själva nämligen igen. (Fast vi hejjar ju så klart ändå om ni kommer, bara inte under platsliggningen... ;) ) Vi nollade ju spåret när vi försökte i höstas, och inte blev det några tävlingar på din klubb eller den andra där i närheten heller. Men i maj är det tänkt att vi ska bli uppflyttade till lägre! ;)



    Ha det bra så länge så hoppas jag vi ses snart!



    Maria.

    2011-01-07 | 02:24:11
  • Susanne säger:

    Hej hej!

    Intressant att följa andra collie (hund) ägare och deras äventyr. Härliga bilder på härliga hundar. Jag återkommer!

    Mvh Susanne med Bea och Zally

    2011-02-02 | 10:01:03
    Bloggadress: http://www.zallyochbea.cybersite.nu

Kommentera inlägget här: