hannapannapersson

Framsteg!

Kategori:

Igår spårade jag och Helen vid klubben. Jag bestämde mig innan för att inte bli frustrerad vad Pirko än gjorde utan bara vänta ut henne. Och att inte försöka styra henne minsta lilla. Det funkade! Hon spårade väldigt bra, dock i ett långsammare tempo än vad jag hade velat men att hon får självförtroende i spåret känns viktigast just nu!
 
Idag var det återigen träning på klubben med måndagsgänget. Vårt fotgående har blivit så mycket bättre! Pirko tycker det är kul och har en helt annan intensitet trots störningar. Känns så himla kul att vi gör framsteg!
Idag fick Pirko för sig att rutans koner var target, knäppa hund! Men hon var väldigt söt när hon sprang från kon till kon och tryckte ner tassarna. Jaja det går nog över när hon fattar att hon inte får belöning för det!
Fjärren funkar bättre och bättre på längre avstånd. Hon blir fortfarande osäker på skiftet från ligg till sitt men det tar sig!
Körde lite kryp också och Pirko blir helt till sig av detta moment, det är ju inte direkt supersnyggt men känns bra att hon tycker det är kul. Än så länge kör vi att hon får krypa mot mig men jag försöker ta bort mina hjälper mer och mer.
Nästa vecka ska jag nog be någon kommendera ett mini lydnadsprogram och se hur det känns!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: