hannapannapersson

Spår och sök på Drottningholm

Kategori:

Igår var jag, Maria och Helen ute på Drottningholm och spårade. Pirko fick ett ca 700m långt spår med 6 apporter plus slut. Hon missade 2 apporter och spårade lite för sakta men hon var självsäker så det kändes riktigt bra! Ska dock träna på apporterna separat lite mera igen, var ett tag sen sist och det behövs! Efter vår spårträff mötte jag upp folk från klubben för att fixa inför söktävlingen. Det roliga var ju att sökrutan hade de nästan precis där vi hade varit och spårat! Världen är liten eller iaf Drottningholm ;-)
Idag gick så tävlingen av stapeln. Jag var figge i skogen. Tråkigt nog var det bara 3 startande. Från första början var det 10 anmälda med de hade droppat av en efter en...Ingen av de startande hundarna klarade banan så inte vart det någon lydnad heller så det blev en väldigt kort tävling! Efter fika och ihopplockning av legor och uppmärkningar så åkte jag och Pirko förbi Spånga för att hämta spårapporter som gulliga pappa sågat upp åt mig. Perfekt, hade bara en slutapport kvar så det behövdes verkligen påfyllning! Sen vart det promenad vid Edsbergs sportfält för att kolla om det går att spåra där och hittade iaf 2 områden som funkade annars är det väldigt brant och svårframkomligt på den sidan av skogen. Blir nog till att lägga ett spår där i veckan om dagsljuset räcker till det vill säga. Jag slutar jobbet oftast kl 17 och då får man skynda sig om man ska hinna gå ut spår, låta det ligga och sen gå det innan det blir mörkt. Just i skog är jag grymt mörkrädd så det funkar inte!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: