hannapannapersson

Låt mig presentera Pentti!

Kategori:

Nu har jag äntligen fått hem min lilla pojk :-) Jag och Helen åkte ner i lördagsmorse och på em var vi äntligen framme i Getinge hos Yvonne (Gemdales kennel) Helen ska hämta sin valp från c-kullen om 2 veckor så hon fick ju chansen att gosa med hela kullen nu. Anki & Kjell som har Doris, mamma till c-kullen var också där. Alltid kul att träffas även om jag mest höll mig i b-kullens rum så vi sågs inte så mycket.
 
Oj där vart det en paus för Pentti vaknade så snabbt ut så han fick kissa. Så skönt att bo på nedre botten och ha gräsmatta/snödriva precis utanför!
 
Gemdales Bekymmerslöse Bengt heter han i stamtavlan och namnet bekymmerslös stämmer verkligen in! Han är en tuff kille som möter allt med en bekymmerslös attityd :-) Hittills har vi åkt bil, hälsat på mina föräldrar i Vetlanda, varit i skogen, gått liten stadspromenad i Tranås, träffat Helens hundar och katter och mina katter såklart och allt har han mött med svansen i vädret :-)
 
Oj ytterligare en paus för nu hade matte varit slarvig och lämnat sina skor framme så självklart hade Pentti dragit fram dem och busade vilt :-)
 
Det enda han tyckt varit lite läskigt var när jag satte på min bordsdiskmaskin som låter helt sjukt högt då gick han och gömde sig under soffan. Men när jag ropade på honom kom han springande glatt och hade redan glömt det läskiga :-)
 
Pirko tycker fortfarande att det var ganska onödigt att dra hem en snorvalp så hon är lite morrig med honom och säger till på skarpen när han inte kan bete sig. Men jag har inga tvivel om att dem kommer bli bästa vänner framöver!
 
Avslutar med några bilder, tyvärr är mitt objektiv till min systemkamera på lagning så det blir foton med lite dålig kvalité och busbilder är bara att glömma, allt blir bara suddigt. Men den som väntar på nåt gott...I veckan kan jag förhoppningsvis hämta objektivet!
 
Hela b-kullen Banzai, Lilla My och Pentti närmast
 
Pentti <3
 
Busungen :-)
 
Trött efter bus

Kommentarer

  • Alex och Töser! säger:

    Jag längtar tills jag får träffa han! Även om det dröjer! Kram

    2013-02-04 | 10:47:18
    Bloggadress: http://www.fyhrs.wordpress.com
  • Tellus säger:

    Jag tycker fortfarande att det var onödigt att du tog med honom hem, han hade kunnat få stanna hos mig... Som tur är säger matte att jag ska få en egen om 2 veckor.
    Matte låter även hälsa att han är allt som du har skrivit! En heltuff liten kille och verkligen bekymmerslös....

    2013-02-04 | 11:51:39
  • anki & Kjell säger:

    Kul art ses! ja han verkar cool din pentti :) Stort lycka till!

    2013-02-04 | 12:00:09
  • Anonym säger:

    Men Såå söt han är. Vet inte om jag kan vänta tills nästa tränings tillfälle innan jag får träffa han.

    2013-02-04 | 13:25:09
    Bloggadress: http://fallans.wordpress.com
  • Marie Å säger:

    Åh vad roligt , Grattis!!
    Tror nog Pirko inser att det är ju rätt kul med en liten skit att jaga och busa med, även om det tar lite tid.
    Bella har en hel del vita små hår i ansiktet men nu är dom som lång och lerhalm :o)

    2013-02-04 | 16:58:08
  • Julia säger:

    Åh, så söt han är <3

    2013-02-09 | 03:44:13
    Bloggadress: http://bozo.webb.se

Kommentera inlägget här: