hannapannapersson

Grövelsjön

Kategori:

Förra veckan åkte jag, Helen och Maria upp till Grövelsjön för att fjällvandra. Tanken var egentligen att vi skulle vandra den 7 mil långa vägen mellan Grövelsjön till Tänndalen under 5 dagar. Men veckan innan låg jag däckad i influensa så det var inte riktigt aktuellt eftersom jag fortfarande var sjuk. Så vi satte upp ett tältläger vid sjön och tog kortare dagsturer. Kändes riktigt surt att inte få gå den vackra vägen till Tänndalen men ett smart drag då jag inte orkade så mycket! Det var i vilket fall som helst mycket vackert vid Grövelsjön och jag kommer gärna tillbaka för att gå den vandringen vi hade tänkt oss!
 
Första natten var riktigt kall. Det här är utsikten från tältet. Tältet var täckt av frost! Tur att vi hade varma sovsäckar!
Vi beger oss iväg på första turen!
 
Olån
 
Grövelsjön ligger precis vid norska gränsen och dessa vackra berg är på norska sidan
 
Hela hundgänget!
 
Tellus, Pirko, Penti, Assa och Ceres
Vårt fina colliegäng!
Ceres och Penti hade som vanligt massa bus för sig. Bästisar forever :-)
 
Bäst att passa på att vila sig när vi pausar för lunch
 
Du & Jag Pirkan!
Fina lillkillen!
 
Maria och Helen försöker ta sig in till Norge :-)
Själv tog jag den lättare vägen! ;-)
 
Man tröttnar aldrig på sån här utsikt!
 
Renar var det överallt. Inte så skygga som jag är van vid heller
 
 
Leden mot Tänndalen
 
Grövelsjön
 
Mina busungar
 
 
Alltså charmtrollet Penti med bus i blicken! :-)
Vackra Pirko!
 
Blåsigt och kallt men vacker utsikt!
 
Fina Assa
 
Eftersläntrande ren
 
Som snabbt bytte riktning när den upptäckte oss :-)
 
Notera renen i förgrunden
 
Vem är det som tittar fram bakom granarna? :-)
 
Pirko, Ceres och Penti busar
 
Farbror Tellus <3
 
En liten tupplur är ju inte helt fel!

Kommentarer

  • Marie med långnäsorna säger:

    Vad häftigt att ni gjorde detta tillsammans!

    2013-10-10 | 13:21:55
  • Alex och Töser! säger:

    Fantastiskt!!

    2013-10-10 | 18:39:40
    Bloggadress: http://www.fyhrs.wordpress.com
  • Helen säger:

    Vad kul att få se lite av bilderna. Det var en fantastiskt rolig resa och jag är taggad att gå igen. Hade du inte bjudit på förkylningen hade jag nog redan varit ute en sväng på sörmlandsleden.... Nu får det vänta med övernattning till våren skulle jag tro.
    Trodde hundarna skulle vara lite trötta när vi kom hem, men tvårtom har de varit extra pigga.

    2013-10-11 | 07:12:11
  • Tess säger:

    Vilka underbara bilder! Ni måste ha haft en härlig tur.

    2013-10-29 | 10:02:34
    Bloggadress: http://fallans.wordprss.com

Kommentera inlägget här: