hannapannapersson

Tänndalen

Kategori:

Årets fjällvandring blev dagsturer med en stuga i Tänndalen som bas. Jag, Helen och hundar spenderade en underbar vecka i fjällen!
 
Utsikt från Funäsdalsberget. Ser du glaciären formad som ett hjärta?
 
Mina trogna följeslagare <3
 
En naturlig soffa måste såklart testas!
 
Tevsjön
 
Ceres hittade en vän vid våffelstugan i Djupdalsvallen
 
Tellus passar på att bada så fort tillfälle ges :-)

Stor-Mittåkläppen
 
Grabbarna grus med sina klövjeväskor
 
Utsikt vid Djupdalsvallen
 
Tellus filosoferar vid Andersjöåfallet
 
Andersjöåfallet (foto: Helen Hulting)
 
Fina gänget på Hamrafjället
 
Utsikt över Anderssjöarna
 
Penti kapar fotot :-)
 
Finaste Pirkan!
 
På Hamrafjällets topp
 
Mina finingar! (foto: Helen Hulting)
 
Helen, Ceres och Tellus
 
Vid Livsäterån
 
Vi såg inte mycket ren men dessa hann jag fånga på bild!
 
Viktigt att stretcha när man går hela dagarna!
 
Typisk vy när man vandrar
 
Skenörsfjället
 
Svalåtjärnen
Vid Kariknallen
 
Bästa hundsemestern! :-)

Kommentarer

  • Helen säger:

    Härlig lyxvandringsresa!
    Har fått med Stefan på min idé om nästa år, han ska även prata med en av sina kompisar som också är "vandrare"
    Dessutom har de båda pratat om Abisko.... Stefan har gått norra delen av Kungsleden och säger att den är lättvandrad, men ganska mycket folk.

    2014-09-15 | 07:15:34

Kommentera inlägget här: