hannapannapersson

Mina hundar

Kategori:

Klockan är 3 mitt i natten och här ligger jag och funderar. På mina hundar och hur olika de är!
Pirko hon är lite tveksam till det mesta. Människor hon inte känner bryr hon sig inte så mycket om. Men de hon lär känna älskar hon så mycket att hon blir halvt galen när hon får träffa dem.
Hon gillar inte att bli lämnad då går hon in i en bubbla och man får så dåligt samvete! Pirko reagerar aldrig utåt utan blir bara låg. Hon vill helst av allt bara vara vid min sida alltid!
Pirko älskar att träna men jobba gör hon bara om hon vet att hon får belöning. Och finns det något som är mer intressant så gör hon det. Hon vill både vara till lags och sen vill hon göra lite som hon själv vill! Men hon lär sig saker helt sjukt snabbt. Ibland känns det som att hon läser mina tankar! 
Hon lyder oftast men på sina egna villkor och jag har bara lärt mig att acceptera detta. 
När vi är ute och promenerar kan hon komma fram och liksom buffa mig i sidan och se så jävla lycklig ut. Som för att säga att hon är så glad att vi är ute på äventyr :-)
Min största sorg är hennes ljudkänslighet. Skott, smällare och fyrverkerier på nära håll gör henne livrädd. Svansen mellan benen och drar hemåt, helt okontaktbar blir hon. Stora lastbilar och stora maskiner samma sak. Jag önskar jag kunde berätta för henne att de inte är farliga! 
Och så har vi Penti. Han njuter av livet till fullo. Älskar alla han träffar. Pussas och slicka öron är en favoritaktivitet :-)
Massa spring i benen och har en högre aktivitetsnivå än Pirko. Får han inte utlopp för sin energi så tuggar han sönder saker och hittar på massa annat otyg ;-)
Han har snabba reaktioner i allt och har svårt att vara still. Fast bara han får springa av sig så är han en soffpotatis hemma.
Första gången han fick ligga i bur på jobbet hittade jag honom liggandes på rygg och sova som att han inte hade ett bekymmer i världen. Han är så cool i såna situationer! 
I träning vill han allt på en gång och jobbar såklart för belöning men framför allt för att han gillar att samarbeta med mig! Han har myror i brallan min lilla kille men med lite mognad tror jag vi kommer bli ett superteam!
Mina hundar är allt för mig. Mina bästa kompisar och mitt största intresse. Kan inte tänka mig ett liv utan dem!  <3<3<3
 
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Givande att träna och leva med så pass olika hundar, du måste lära dig massor!! :)

    2014-01-04 | 05:16:05
    Bloggadress: http://stinakai.wordpress.com

Kommentera inlägget här: