hannapannapersson

Fullspäckad vecka!

Kategori: Allmänt

Nu har skolan satt igång lite mer på allvar. Vi har haft vår första föreläsning i fortplantning häst och på måndag är det hund och katt som ska diskuteras. Till på tisdag ska vi redovisa ett PBL-fall om ämnet och så har man examensarbetet i bakhuvet hela tiden också. Insåg dessutom idag att det bara är en månad kvar till vår anestesitenta och vi har inte ens börjat med ämnet...Shit det här sista året kommer gå så snabbt. Jag bara hoppas att jag hinner med  tempot...
Men den här veckan har jag i alla fall hunnit med mycket roligt på fritiden också. Skara har nämligen sin årliga filmfestival! Vilket innebär att man får titta på filmer som aldrig kom till Skaras biograf under året. I veckan har vi varit och sett Margot at the wedding (rolig och oförutsägbar!), Låt den rätte komma in (Bra film! men boken är bättre som vanligt) och igårkväll såg vi Sing-along versionen av Mama Mia där publiken alltså sjunger med i låtarna. Det var roligt! Ikväll ska vi se Varg som jag verkligen ser fram emot. Jag gillar Peter Stormare!
Igår hade vi en jätte trevlig kväll hemma hos Philippa! Vi var ju tvugna att värma lite innan sing along bion, man är ju inte direkt van vid att sjunga bland folk...och så åt vi god tacomiddag. Efter bion gick vi tillbaks till Philippa och åt kex och massa ost och hade trevligt. Men pensionär som man är så gick vi och la oss strax efter tolv. Jag pallar fan inte att vara uppe sent längre jag har blivit så gammal...
Idag åkte jag och Philippa med vovvar till Vara för att gå på viltspårskurs igen. Idag fick både Jackie och Tifflan gå 600 m spår utan snitslar! Då måste man verkligen veta hur hunden markerar att den är på spåret och se när den börjar göra annat. Det är skitsvårt men väldigt lärorikt! Instruktören är verkligen jättebra, hon pratar hela tiden och berättar att där markerade hunden spåret jättebra, nu hittade den nåt annat intressant och ger hela tiden råd om hur man med små medel får hunden att komma tillbaka till spåret. Jag önskar jag hade egen hund att gå kursen med!
Igårkväll snöade det för andra gången i år här i Skara men den här gången stannade snön! Inte för att det är ett tjockt lager men det är vitt och det är allt jag begär. Det är härligt med riktig vinter!

Paddy var självklart med och festade loss hemma hos Philippa!

Jackies favoriter, ostbågar! Snacka om lyxigt värre

Isa har skön stil!

Jackie med sin fina klöv!

It is mine!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: