hannapannapersson

God Jul & Gott Nytt År!

Kategori: Allmänt

Julkänslan har inte riktigt infunnit sig i år. Kanske för att jag ska vara kvar "i stan" och jobba. Pirko och jag har tagit lite lydnadsledigt på sistone. Måste börja om med linförigheten och fokusera på mycket störningsträning så ska vi nog kunna ta LP1 och starta i appellen nästa år. Mitt nyårslöfte får bli att försöka föra träningsdagbok så att vi får lite mer organiserad träning!
Nils min nya katt är den knäppaste katten jag någonsin träffat. Han är visserligen bara runt 7 månader så lite har väl med åldern att göra men han är mer matgalen än Pirko och det vill säga helt galet mattokig! Han snor allt han kan komma över, ligger det i plast kan man äta upp den också... och han håller på att göra mina 2 kattdamer tokiga. För han vill busa med dem hela tiden och han kan inte ta ett nej. Suck! Han kan inte gå ute heller. Går hela tiden vilse, folk ringer mig och säger att han följt efter dem och verkat olycklig och hjälplös och inte vetat vart han är. Efter ett 20 tal av dessa samtal fick Nils utegångsförbud. Han får vara innekatt över vintern så testar vi igen till våren, förhoppningsvis har han blivit förståndigare då! Tur att lilla Nils även är väldigt söt och gosig annars skulle man väl inte orka med honom! :-) 







Kommentarer

  • Britt m flock säger:

    GOTT NYTT ÅR!!! Pirko är bara såååå söt på kortet, jo Nils också förståss :-)

    2011-12-31 | 15:03:30
    Bloggadress: http://www.collikort.se
  • Helen säger:

    GRATTIS! Du lyckades samma dag som min äldsta dotter, Ellinore.

    Tänk vad skönt jag ska ha på väg till och från lägret! Jag ska vila hela tiden, eller jag kanske kan köra en liten bit....

    Ha det så jättebra och kör försiktigt!

    //Helen

    2012-02-08 | 18:20:07
  • Helen säger:

    Försökte kommentera från jobbet häromdagen, men det gick ju förstås inte. Jag kan läsa bloggen och skriva kommentar, men inte skicka kommentaren.....

    Tack för spåret i fredags!

    Hoppas vi kan göra om det snart, men med lite bättre väder tack!

    Maria och jag spårade dagen efter igen, men det har du säkert läst på FB om inte annat.

    Tellus fick vara hemma och vila då, men Idun, Assa, Kasper och Ulli fick varsitt spår som allihop gick jättebra.

    //Helen

    2012-04-10 | 07:45:58

Kommentera inlägget här: