hannapannapersson

Lydnadstävling Klass 1

Kategori: Allmänt

Känns så skönt att vår första tävling är över. Nu vet jag vad jag har att vänta mig, vad vi behöver träna på, hur jag blir på tävling, hur Pirko blir och allt sånt.

Det hela börjar ju såklart med platsliggningen. Hundarna låg med ryggen till planen där Klass 2 körde och under vår platsliggning utfördes Hoppet precis bakom. Då satte sig Pirko upp. Skit också! störning bakom har jag fan inte tränat! Det blir ju oftast att platsliggningen blir mot något. Detta måste vi ta tag i! Men hon satt kvar och la sig igen efter en stund. Skönt att hon ändå kände sig såpass trygg att hon inte lämnade stället! Betyg 5

Tandvisningen var inga konstigheter. Betyg 10

Linförigheten var ok ibland... men hon svävade ut, svängarna var otighta och hon var ofokuserad bitvis. Men uthålligheten jobbar vi med så det är bara att fortsätta! Betyg 7

Läggande. Tydligen så la hon sig först men satte sig sen upp. Hon såg väldigt osäker ut när jag vände mig. Jag tror jag sa kommandot annorlunda för att vara tydlig. Dumma mig! Betyg 0

Inkallande. Det var faktiskt sjukt fint. Min tjej älskar detta moment! Betyg 10

Ställande. Här saktade hon ner men stannade inte förrens jag vände huvet. Tror att jag även här sa kommandot annorlunda...Betyg 0

Apportering. Pirko duttade på apporten men ville inte ta den så jag gjorde ett dubbelkommando och då var det inga problem. Måste träna på andras apportbockar oftare! Betyg 5

Hopp över hinder. Det var klockrent tycker jag! Betyg 9,5

Helhetsintryck. Domaren tyckte det vart ofokuserat mellan varven och det kan jag ju definitivt hålla med om :-) Betyg 6.

Nu ska vi träna vidare och anmäla oss till fler tävlingar så vi får lite rutin. Det var iaf en trevlig dag och både Pirko och jag är helt slut! :-)

Kommentarer

  • Britt m flock säger:

    Roligt att läsa din inställning. Du är medveten om dina "brister" och är inställd på att jobba med dem. Tror att ger du det lite tid så kommer ni bli ett strålande ekipage!!!! Heja Hanna och Pirko! Jag tror starkt på er!

    2011-10-09 | 19:38:15
    Bloggadress: http://www.collikort.se
  • Helen säger:

    Eftersom jag läste på jobbet så kunde jag inte kommentera, men nu gör jag det:) Mycket bra jobbat. Hoppas vi ses i helgen igen då.

    2011-10-11 | 16:16:54

Kommentera inlägget här: