hannapannapersson

Sigrid, spår och lydnad

Kategori:

Sigrid har varit jättesjuk i veckan. Haft jättemycket blodiga vätskeförluster och var så uttorkad och undertempad i tisdagsmorse att jag vart riktigt rädd att hon inte skulle klara sig! Men hon har med värme och massa dropp blivit mycket bättre! Idag hoppas jag att jag kan ta med henne hem! Vi vet fortfarande inte anledningen, salmonellaodlingen får vi svar på nästa vecka och en viss råttgiftsmisstanke har vi haft eller så fick hon ett riktigt ordenligt magvirus!
Det roliga är ju att Sigrid som är jätteskygg i vanliga fall är jättegosig med alla på jobbet. Väldigt märkligt! Men skönt att kunna lämna henne där och veta att hon inte bara kommer trycka i ett hörn och vara stressad! Min lilla älskling <3
I förrgår var jag och spårade med Helen i Sorunda. Pirko fick ett riktigt motivationsspår. Hon fick se Helen gå iväg och så gick hon ett kort 200m spår och ringde mig när hon gått klart. Då släppte jag på Pirko på en gång och jävlar vilken fart hon hade! Jag fick springa bakom henne och Pirko skällde flera gånger till av frustration för att jag var så långsam! Hon spårade klockrent och väl framme vid Helen blev det korvkalas och lek med favvobollen. Såna här spår ska vi göra oftare!
Igår var jag på klubben och tränade lydnad. Tränade störningar på planen i fritt följ såsom koner, hinder osv och det gick riktigt bra. Pirko börjar bli bättre på detta!
Pirko tycker att vanliga fotingångar är supertråkigt så igår testade jag en ny grej. Jag shapade fram en ingång genom att tagga in henne i position och det gjorde jätteskillnad. Detta ska vi fortsätta med!
Något riktigt roligt var att hon vid läggande under gång la sig jättefint alla gånger trots att det var kallt och lerigt, så då vart det såklart supermycketbelöning!
Idag är tempraturen på 0an och det har kommit lite snö så ser framemot inomhusträningen som börjar snart!
 

Kommentarer

  • Helen säger:

    Vilket megalångt inlägg;)
    Hoppas det har gått bra med henne och att hon mår som en liten prinsessa nu. Och joppas också att Nils kom hem som han skulle. Essi har utsett en ny korg åt sig, hundfilten som låg i köket var tydligen mysig, så den ligger i vardagsrummet tillsammans med 2 andra hundkorgar och 2 burar. Till 3 djur!!!!! Bortskämda är de, de kräken.
    Tack för i dag.

    Svar: Ja när jag skrev hände skumma saker så det publicerade inlägget blev bara en rubrik men nu har jag skrivit nytt :-)
    Hanna

    2012-10-25 | 09:39:24
  • Helen säger:

    Hur går det med bloggandet?
    Tack för en härlig dag i måndags. Försökte mig på en skogspromenad här i går, jag kom till tomtgränsen, men skaren gav för mycket vika och jag är lite rädd om Iduns ben, hon far ju som ett skållat troll.
    Var vi lediga nåt mer samtidigt innan valparna kommer?

    Svar: Ja som du märker går det inte så bra med bloggandet. Tycker det är tråkigt att lägga ut inlägg utan foton. Men ska bättra mig när objektivet är lagat och valpen kommer :-) Jag skickar ett sms om mina lediga dagar!
    Hanna

    2013-01-09 | 07:32:55

Kommentera inlägget här: