hannapannapersson

2012-09-17 träning

Kategori:

Idag vart det träning med måndagsgruppen på klubben. Pirko fick lära sig att kämpa för att få min uppmärksamhet i fotgåendet genom att jag hela tiden vände mig bort och så belönade jag massor när hon skyndade ikapp mig. Detta var en riktigt bra övning för oss :-)
Tränade på att få ut henne ordentligt på andra sidan i hoppet och även att få henne att hoppa tillbaka trots att hon kommit snett på andra sidan. Det gick väldigt bra. Måste nog göra mycket "utträning" för att få henne att inte sätta sig med näsan mot hindret :-S
Apporteringen gick sådär, försöker få upp farten så att hon galopperar in och testade att lägga apporten framför henne, lämna henne och sen kommendera apport så att det blir som en inkallning. Tror detta kan vara ett bra sätt att få upp farten då hon älskar inkallningen!
Rutan har Pirko fått en massa förbestämda ideér om så nu ska jag nog bara låta henne springa igenom rutan en massa ett tag och sen göra så 8/10 ggr eller nåt för annars stannar hon själv utan kommendering + att hon blir långsammare in.
Platsliggningen gick bra men hon har börjat att röra framtassarna lite väl mycket. Förra gången kröp hon framåt och idag gjorde hon en liten sån tendens igen. Ska nog träna lite stadga separat ett tag så får vi se om det hjälper.
Tränade även lite fjärr och nu sitter kommandona bra vid ca 3m. Jag skyndar långsamt med avståndet men det blir nog bra tillslut.
Överlag kändes det positivt idag, Pirko kändes inte så störd av de andra och jag hade en bra känsla under hela passet. Kul! Nu blir det paus i träningen resten av veckan då vi ska ut och fjällvandra. Härligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: