hannapannapersson

2012-09-17

Kategori:

Funderar på att börja blogga igen. För min egen skull. För att få mina hundträningstankar på pränt. Jag är besviken på mig själv som hundtränare, jag har gjort att Pirko inte tycker det är kul att träna fotgående. Jag tror att det började med att jag la på krav i momentet innan det var helt klart. Jag har en känsla av att Pirko aldrig riktigt fattat vad jag vill och att jag inte belönat tillräckligt för att motivera henne. Men skam den som ger sig, nu börjar vi om! Ska under vintern satsa på att få ett fotgående som är roligt både för mig och Pirko. Planen är att Pirko ska bjuda på beteendet själv, få jobba att hålla sig rätt i position, och få kalasbelöningar på massa olika sätt. Jag ska försöka att överraska henne i momentet så hon aldrig vet vad hon kan vänta sig. Vi får väl se hur det går :-)
 
Är superglad över att jag träffat ett träningsgäng på Solna-Sundbyberg som tränar på måndagar varje vecka. Precis vad jag behöver! Kul med folk som hjälper varandra och har en ödmjuk inställning! Jag och Pirko ska snart dit. Idag ska jag fokusera på grunderna i fotgående, samt störning i momentet. Fortsätta att lära in rutan och så hoppas jag att nån i gruppen har lust att lägga ett kort spår åt Pirko!
 
Har semester den här veckan och på onsdag drar jag och Annika till Tännäs för att vandra i 3 dagar. Ska bli riktig härligt. Lär dyka upp lite foton från den resan i nästa vecka :-) Har lyckats få kattvakt av en granne i huset brevid. Hon har också katt och Nils brukar "hänga" hos dem. Han är inte som andra katter min Nils. Tur att de gillar honom och gärna vill få besök!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: