hannapannapersson

2012-09-25

Kategori:

Idag la jag ett kort skogsspår till Pirko, kanske 400m, med 4 apporter + slutapport. Tänkte att jag skulle ha en kort liggtid, dels för att det blir mörkt så snabbt på kvällen och dels för att jag hört nångång att hundar taggar igång på det. Det fick ligga i bara nån kvart och sen släppte jag på henne. Och jävlar i min lilla låda va hon spårade snabbt! Jag hängde ju knappt med. Hon spårade jättefint men i sin brådska så missade hon en apport men det känns mindre viktigt just nu. Det viktiga var att få Pirko att känna hur kul det är att spåra och att jag inte ska ha några förutfattade meningar som gör att hon blir osäker på vad hon uppenbarligen kan mycket bättre än mig :-) Så det kändes bra! Vad jag verkligen saknar är att ha en spårträningsgrupp här i närheten. Vi skulle verkligen behöva icke-förarspår oftare än vad det blir nu. Ska fråga om nån på jobbet kan hjälpa mig i veckan. Det allra bästa vore ju om de lägger spåret och sen åker därifrån så Pirko inte ens träffar personen. Det är ju så nära tävlingslikt man kan komma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: