hannapannapersson

Jag ger upp!

Kategori: Allmänt

Nu har jag gett upp! Sigrid och jag ska till veterinären idag. Jag har ju behandlat Sigrid med Frontline mot hennes öronskabb och det har blivit extremt mycket bättre men det är inte helt bra så nu ska vi till veten. Så vi kan få nåt starkare som tar kål på dessa jävla skabb! Sigrid (och jag) är så trötta på att rengöra hennes öron. Hon är så jävla bra på att läsa mig också så hon vet precis när det är dags så då går hon och gömmer sig. Så får vi leka katt och råtta leken en stund tills jag får tag på henne. Men när jag rengör öronen är hon faktiskt jätteduktig och låter mig hålla på även om hon skriker till ibland när det gör ont, stackars lilla tjejen. Idag följde faktiskt Sigrid med mig ner i porten på dagtid för första gången! Annars är det bara på kvällen hon brukar våga hänga med. Men hon kom inte mer än några dm utanför portdörren, där satt hon i säkert 10 min men längre än så det var för läskigt!
Så här stog hon och spanade idag, knasflickan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: