hannapannapersson

Vera och den slokande svansen

Kategori: Allmänt

Ja eftersom mina katter bestämt sig för att vara sjuka hit och dit nu i höst så är det bara att fortsätta. Igårmorse märkte jag att Veras svans bara hängde i marken och släpade. Åh nej säg inte att hon brutit svansen igen tänkte jag, hon gjorde nämligen det för ett par år sen. Hon kom inte när jag tog fram mat heller vilket är extremt konstigt för i vanliga fall står hon och tjuter som en galning medans jag håller på med maten. När jag klämde på svansen verkade det som hon hade ont i svansroten men hon kunde i alla fall röra på svansen så hon har inte brutit den. Min misstanke är att hon kanske varit i slagsmål och fått ett bett i svansen, veterinären jag träffar på eftermiddagen är av samma uppfattning och hon tycker att det känns lite svampigt vid svansroten som att det skulle kunna vara en böld där. Vera får lugnande och så rakas svansroten, men ingenting! Very strange...Antagligen har hon fått en ordentlig smäll där bara. Så det vart att åka hem med smärtstillande och en rakad katt! Hon ser lite rolig ut...Man märker hur mycket katter säger med sina svansar för Vera ser helt knäpp ut när den bara hänger. Nu när hon får smärtstillande så har hon återfått aptiten i alla fall så får vi hoppas att svansen läker fint!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: