hannapannapersson

Exotiska djur!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit med skolan på ett naturbruksgymnasium i Töreboda för att hantera exotiska djur! Det var jättekul! Vi fick träffa massa olika djur råttor, möss, degus, marsvin, kaniner, gerbiler, chinchillor, leopardgecko, kungspytonorm, majsorm, brevduvor, kamelont, sköldpaddor, dabbagamer med mera. Jag tog massa kort under dagen:

Söt mus!

Jag och chinchillan vart bundis! De kan leva upp till 20 år! Hade jag ingen aning om!

Trodde aldrig jag skulle kalla en kanin för vacker men den här var verkligen det!

På rasten passade jag på att hälsa på grisarna!

Landsköldpadda som kommer väga runt 30kg när den blir vuxen!

Kamelonten fick vi inte hålla i. Han kallades Argmannen vilket kanske förklarar varför...

Den här majsormen tyckte det var mysigt att åka igenom min "magficka" på tröjan och ut på andra sidan

Den här Dabbagamern var så fin! Min favorit under dan tror jag!

Kungspytonormen och jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: