hannapannapersson

Konstiga dagar...

Kategori: Allmänt

Mina senaste dagar med x-jobbet har varit konstiga. I söndags skulle jag sätta igång med att skriva om den åldrande katten som jag var helt säker på att minst 2 av mina böcker hade kapitel om. Slog upp böckerna och hittar ingenting!!! Vart har jag fått detta ifrån?? Så skumt. Sätter mig och letar efter artiklar om detta ämne men hittar inte tillräckligt med relevanta grejer för att räcka så tillslut fick jag bestämma mig för att stryka den delen i x-jobbet...Skumt. Igår satte jag mig för att skriva om förhållandet mellan katt och människa. Eftersom jag skriver om kattens beteende så är det mest intressanta för mig hur katten ser på oss, om den har sätt att kommunicera som utvecklats genom att de blivit domesticerade osv men nästan allt material jag hittar är ur människans synvinkel!!! Suck! Så det mesta jag hittar är helt orelevant för mitt arbete. Jag kanske tar med lite smågrejer men det blir en mycket mindre del av arbetet än vad jag hade tänkt mig...Idag ska jag i alla fall skriva om kattens revir så där kan det faktiskt inte hända nåt konstigt!
I söndags tränade vi lydnad på klubben. Jackie gör faktiskt framsteg! Men jag har problem med att få henne gå nära mig i fritt följ. Vi hade exakt samma problem när vi tränade in fotpositionen och det tog tid innan hon fattade att hon skulle sitta precis intill mig. Nu kan vi gå några steg fint men sen ger hon sig utåt...Måste fundera ut nån bra lösning på detta. Vi hade i alla fall jättefint väder! Snö överallt och soligt men jag hade glömt kameran! Surt! Jag som alltid har med mig den överallt...
Följde med ut med Vera igår så ni får bilder från det istället!

Snyggingen!

Är det här en bra pose?

Kom några skrikande barn. Vera visar tydligt att det var läskigt!

Sen kom det en barnvagn som åkte förbi jättesnabbt och då måste man faktiskt göra svansen jättestor för att visa det där monstret att Vera ska man inte komma och bråka med för hon är jättestor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: