hannapannapersson

Examensarbetesångest...

Kategori: Allmänt

I 2 veckor framöver ska vi arbeta med vårt examensarbete. Vilket betyder att man sitter själv och jobbar, inga lektioner överhuvudtaget. Vilket betyder att man inte har nån som kan pusha på en förutom man själv. Igår kom jag igång jättebra! Delade upp arbetet i olika rubriker efter att jag suttit och funderat vad det var jag ville ta upp. Sen började jag läsa böcker och skriva det som passade till mitt arbete. Det gick bra, kändes som en tyngd hade lyfts från mig. Äntligen hade jag kommit igång på allvar! Men idag har det gått så segt! Jag vill bara gå och lägga mig och sova bort hela dan! Det är så segt för man måste ju sitta och översätta så himla mycket som man egentligen vet vad det betyder bara för att man inte hittar det där exakta svenska ordet som man vill använda! Så nu känns allt jättetungt igen. Kommer jag verkligen klara av att skriva klart det här arbetet i tid?
Som om inte det vore nog så är min kamera trasig! Kommer upp ett error meddelande när man försöker sätta igång den, måste kontakta Canon så de kan fixa det!
och så verkar det som om Sigrids öronskabb har kommit tillbaka och så verkar hon ha en lindrig kattsnuva och Vera verkar ha urinvägsinfektion. Suck säger jag bara!
Tentan vi hade i onsdags gick skitdåligt också, om jag klarar mig så är det med nöd och näppe! Ojoj vad jag är negativ just nu! Det är bäst att jag slutar skriva innan jag drar med nån mer i min svacka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: