hannapannapersson

Valp i vår/sommar?

Kategori: Allmänt

 
Nu är det klart att "min" uppfödare (Gemdales) ska ha en valpkull i vår/sommar efter Astrid och Harry. En trefärgad tik och en blue merle hane av rasen korthårig collie som jag träffade i somras. Eller det har varit klart sen länge men däremot trodde jag att kullen kanske skulle komma för tidigt så att jag inte skulle kunna ta en valp därifrån. Men Astrid har som tur är inte börjat löpa än, men hon är pågång! Så börjar hon löpa nu och parning sker om sådär 10 dagar så skulle det betyda att jag kan hämta valp precis efter avslutningen! Men sen ska allt gå bra också, parning, dräktigheten och tillräckligt med valpar med rätt kön. En hane och tik är redan tingade. Så det måste åtminstone bli en till hane till mig! Det är så spännande äntligen efter allt planerande så börjar det närma sig för min första alldelles egna hund! Det bara spritter i hela kroppen när jag tänker på det! Men nu måste jag återgå till allvaret och mitt examensarbete som går trögt framåt...

Kommentarer

  • Sara säger:

    Gud vad kul Hanna. Jag håller tummarna.

    2009-01-26 | 10:45:43

Kommentera inlägget här: