hannapannapersson

Ganska tråkigt...

Kategori: Allmänt

Jag är numera bara timvikarie och i oktober fick jag 5 arbetsdagar i förväg. Blev även inringd i torsdags. Men det kommer ju definitivt inte bli en fet lön...och jag kommer ruttna bort av tristess. Spenderade större delen av förra veckan med att sova. Promenader med Pirko och så hem och sova, hade dessutom migrän nästan varje dag. Skulle ju kunna ta vara på min lediga tid och göra roliga saker men istället ligger jag på soffan och slötittar på dålig TV. Måste i alla fall försöka att läsa så mycket körkortsteori jag orkar nu när jag har tiden. Den här veckan kommer bli lite mer aktiv. Igår var jag på IKEA, hyllan jag skulle köpa var slut trots att jag tittat på hemsidan om den fanns på morgonen! Men jag hittade däremot ett billigt nattduksbord. Hurra nu behöver det inte ligga grejer överallt och skräpa vid sängen för jag har lådor! Idag ska jag masa mig till Arbetsförmedlingen så jag får lite a-kassa, ska gå på synundersökning för körkortstillståndet och ikväll är det avslutning på agilitykursen jag har varit hjälpare på. Jag har bakat morotskaka till fikat, mums! Imorgon ska Pirko och jag till Dogplanet och hänga med på morgonpromenaden. Så det kommer bli jobb, jobb, jobb från min sida för Pirko kommer vara galen! 40 hundar på promenad, hon kommer bli tokig...Men det är bra träning för mig och henne. På kvällen ska jag och brorsan på handledarkurs så jag kan övningsköra med honom sen. Spännande! På fredag kommer Anneli på besök och i helgen jobbar jag! Det kommer bli en bra vecka det här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: