hannapannapersson

2012-09-24

Kategori:

Varit på klubben och tränat med måndagsgänget. Idag hade Pirko inga tendenser att krypa fram under platsliggningen vilket kändes väldigt skönt! Överlag kändes dagens träning väldigt bra. Pirko var fokuserad och taggad. Fotgåendet kändes riktigt bra trots massa störning. Ska fortsätta att utmana Pirko att själv kämpa sig upp i position, hon verkar verkligen gilla det!
Körde en budföring som var fin förutom att Pirko skyggar när hon blir omklappad. Ska nog träna detta separat litegrann framöver. Speciellt med män som faktiskt är lite läskiga enligt Pirko ;-)
Men ingångarna var hur fina som helst idag, inga tendenser att dunka in i sidan som ju annars är hennes specialité :-) Har kört med ett tips jag fick på Gemdaleslägret att jag kastar en köttbulle precis bakom mig vid inkallningar och det verkar ha lönat sig för det är som hon skärper till sig vid ingången. Mycket bra!
Har kört mycket lek och hetsning med apporten för att få upp farten på senaste tiden och idag försökte Pirko tom tjuva. Haha sötnosen :-) Kul att hon gillar det!
Imorgon tror jag att jag ska lägga ett spår och så ska jag försöka att inte tro att jag vet bättre än min hund vart spåret går...Vi får väl se hur det går med det ;-)
 

Kommentarer

  • Helen säger:

    Vad roligt att läsa om lyckad träning. Själv har jag inte tränat på länge.... Kände mig dock lite sugen i dag. Hade bara inte tid, det behövdes en långpromenad istället. Har även passat på att baka matbröd och bullar. Sen blev det faktiskt en skaplig promenad tillsammans med husse på kvällen :)

    2012-09-25 | 19:47:29

Kommentera inlägget här: